Neler Yeni
  • Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.

Araç gaz yemedi ve çekiş düştü arıza lambası yandı

white54

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Nis 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
Sakarya

Merhabalar Astra j sedan 1.6 dizel 110 hp kullanıcısıyım.Arabam ile 100 km hızla giderken gaz yemedi ve arabamın çekiş performansı düştü Motor arıza ışığı yandı.Klavuzda emisyon ile ilgili bişeyler yazıyor.
Daha önce böyle bir sorun yaşayan varmı? P.tesi servise gidecdğim umarım kötü birşey değildir.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
647
Tepki puanı
270
Puanları
63
Konum
Ankara
arıza uyarısının detayı cihazla okunmadan yorum yapmak güç, o kadar çok parametre var ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

u.uçar

VIP Üye
Katılım
30 Eki 2017
Mesajlar
360
Tepki puanı
160
Puanları
43
Yaş
51
Konum
Antalya
Foruma hoşgeldiniz. Herhangi bir uyarı veya ikaz verdi mi? Aracı yeni mi aldınız? Araç kaç km de? DPF dizel partikül filitresi veya katalizör tıkanmış da olabilir. Sonucu paylaşırsanız iyi olur.
 

Ulubatli81

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Konum
İstanbul
Benzer bir sorunla karşılaştım. Geçmiş olsun. Şarj dinamosundaki kömürler bittiği için araç şarjı kesti ve arza lambaları yandı. Stop ettim birdaha çalışmadı aküyüde bitirdiği için.
 

Cemil

Admin
Dizelciler Kulübü
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
1,424
Tepki puanı
776
Puanları
113
Yaş
44
Konum
İstanbul
Partikül filtresi dışında,Turbo ve aksamlarınada bir bakılmalı..
 

white54

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Nis 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
Sakarya
Bu sabah servise gittim cihaza bağladılar. Ustanın söyediği sensörlerden kaynaklı Turbo anlık olarak devreye girmemiştir ve arıza ışığı yakmıştır dedi. Şuan bir sıkıntı gözükmüyor dedi. Bu sabah zaten servise giderken araç normaldi.herhangi bir çekiş düşüklüğü gissetmedim.

Başka bir konu servis danışmanı bu araca katkısız motorin al dedi yani ucuz olanı al dedi. Yoksa partikül filteri hatası verir aracın daha fazla yakar dedi.

Şimdi ikinci bir sorum ben arabama hangi yakıtı almalıyım.Genelde opet tercih ediyorum
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ocak 2018
Mesajlar
647
Tepki puanı
270
Puanları
63
Konum
Ankara
Bu sabah servise gittim cihaza bağladılar. Ustanın söyediği sensörlerden kaynaklı Turbo anlık olarak devreye girmemiştir ve arıza ışığı yakmıştır dedi. Şuan bir sıkıntı gözükmüyor dedi. Bu sabah zaten servise giderken araç normaldi.herhangi bir çekiş düşüklüğü gissetmedim.

Başka bir konu servis danışmanı bu araca katkısız motorin al dedi yani ucuz olanı al dedi. Yoksa partikül filteri hatası verir aracın daha fazla yakar dedi.

Şimdi ikinci bir sorum ben arabama hangi yakıtı almalıyım.Genelde opet tercih ediyorum
Bununla geçmiş olsun.

Yakıt konusunda genel bilinen kaliteli yakıt kullanmanın gerektiği ama iyi bilen varsa cevaplar

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Cemil

Admin
Dizelciler Kulübü
Katılım
3 Kas 2017
Mesajlar
1,424
Tepki puanı
776
Puanları
113
Yaş
44
Konum
İstanbul
Shell....
 

u.uçar

VIP Üye
Katılım
30 Eki 2017
Mesajlar
360
Tepki puanı
160
Puanları
43
Yaş
51
Konum
Antalya
Başka bir konu servis danışmanı bu araca katkısız motorin al dedi yani ucuz olanı al dedi. Yoksa partikül filteri hatası verir aracın daha fazla yakar dedi.

Şimdi ikinci bir sorum ben arabama hangi yakıtı almalıyım.Genelde opet tercih ediyorum
Bu çok önemli işte acaba servis danışmanının dediği doğru mu?
Çünkü nerde ise hepimiz hatta petrol istasyonlarının tamamı yeni nesil dizel araçlarda bir kaç kuruş fazla olan katkılı mazot kullanın diyor?
mesela Shell de hatta petrol istasyonlarının tamamında 2 çeşit mazot var katkılı olan ve olmayan acaba hangisi doğru?
Bu soruyu ancak uzmanlar yanıtlayabilir diye düşünüyorum.
 

Ozan41

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Tem 2018
Mesajlar
1
Tepki puanı
2
Puanları
1
Konum
Ozan8608
Arkadaslar 2014 opel astra 110 bg dizel aracim ayni motor isigi ariza verdi cekisten düştü servise götürdüm oksijen sensöru dediler degistim turbo selenoid valf dediler degistim 1 hafta gecti yine ayni cekisten dustu isik yandi 10 dk sonra arac kendine geliyor fakat isik sonmuyor bilgisi olan acil yazabilirmi
 

Osmanseker45

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Haz 2018
Mesajlar
14
Tepki puanı
6
Puanları
3
Konum
Van
Arkadaslar 2014 opel astra 110 bg dizel aracim ayni motor isigi ariza verdi cekisten düştü servise götürdüm oksijen sensöru dediler degistim turbo selenoid valf dediler degistim 1 hafta gecti yine ayni cekisten dustu isik yandi 10 dk sonra arac kendine geliyor fakat isik sonmuyor bilgisi olan acil yazabilirmi
Aynı sorun çok nadir bende de oluyor ama biraz devirli kullandıktan sonra geçiyor .Hatta servis uyarısı da veriyor ama çözüm bulamadık. Her zaman yapmadığı içinde fazla üzerinde durmadım.
 

Bodrum JK

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Haz 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
2
Puanları
1
Konum
Mugla
Aynı sorun çok nadir bende de oluyor ama biraz devirli kullandıktan sonra geçiyor .Hatta servis uyarısı da veriyor ama çözüm bulamadık. Her zaman yapmadığı içinde fazla üzerinde durmadım.
Selamlar Aynı sorun bende oldu 1.6 dizel 110 ekrandan sorun sildirip devam ediyorum var mı? Çözümü
 
  • Beğen
Tepkiler: akifakdogan

Bodrum JK

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Haz 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
2
Puanları
1
Konum
Mugla
Arkadaslar 2014 opel astra 110 bg dizel aracim ayni motor isigi ariza verdi cekisten düştü servise götürdüm oksijen sensöru dediler degistim turbo selenoid valf dediler degistim 1 hafta gecti yine ayni cekisten dustu isik yandi 10 dk sonra arac kendine geliyor fakat isik sonmuyor bilgisi olan acil yazabilirmi
Selamlar sorun giderildi mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: akifakdogan

akifakdogan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Konum
IST
Merhaba,

Sorunu giderebilen yok sanırım ? Sorunu giderebilen varsa hızla buraya da yazabilir mi ?

Bende Opel Astra 2016 Dizel Otomatik 136 hp araç var.
Bir saatlik trafikte kullanımdan sonra durduk yere motor ışığı yaktı. Turbo yu kapattı. Araç çok düşük devirde 2000 deviri aşmadan çalışmaya devam etti fakat hiç performanslı değildi. 1 gün sonrasında tekrar bindiğimde ışığın söndüğünü gördüm ve araç normal performansında çalışmaya devam etti.

Bu olay 1-2 hafta arayla uzun kullanımlarda (ortalama 1 saatin üstü) aynısını yapmaya devam etti ve araç soğuyup sabah kalktığımda yanan motor lambasını(kitapçıkta emisyon arıza) söndürdü.

Onca ustaya götürmeme rağmen herhangi bir sorun tespit edilemedi ve çözüm bulunamadı. Kullanmayada devam ediyorum aynı şekilde. Sizce bir problem olur mu bu şekilde kullanmaya devam etsem ?

Arıza tespit cihazına takıldığında turbo giriş çıkış arasında fark olduğunu yazıyor. Kanatçıklarda problem olabilir diyor. Fakat herhangi bir ses vs. yok.
 

akifakdogan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Konum
IST
Arkadaslar 2014 opel astra 110 bg dizel aracim ayni motor isigi ariza verdi cekisten düştü servise götürdüm oksijen sensöru dediler degistim turbo selenoid valf dediler degistim 1 hafta gecti yine ayni cekisten dustu isik yandi 10 dk sonra arac kendine geliyor fakat isik sonmuyor bilgisi olan acil yazabilirmi
Merhaba Çözüm bulabildin mi ?
 

akifakdogan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Konum
IST
Merhabalar Astra j sedan 1.6 dizel 110 hp kullanıcısıyım.Arabam ile 100 km hızla giderken gaz yemedi ve arabamın çekiş performansı düştü Motor arıza ışığı yandı.Klavuzda emisyon ile ilgili bişeyler yazıyor.
Daha önce böyle bir sorun yaşayan varmı? P.tesi servise gidecdğim umarım kötü birşey değildir.

Merhaba,

Çözüm bulabildin mi ?
 

Nobran

Moderatör
Benzinciler Kulübü
Katılım
14 Ara 2018
Mesajlar
107
Tepki puanı
123
Puanları
43
Konum
Ankara
Arkadaşlar arıza kodunun ne olduğunu bilmeden şundan dolayı bu arızayı veriyor diyerek yorum yapmak zor. Örnek vermek gerekirse p0171 arıza kodu motor fakirde çalışıyor demektir. Motor neden fakir çalışır yada neden fakir arızası verir? Motor bir yerden kontrolsüz olarak hava alıyorsa fakire düşer. Buji iyi sıkılmamışsa aynı arızayı verir. Emme manifoldunda çatlak varsa da aynı arızayı verir subab kurum bağlamışsa da aynı arızayı verir, oksijen maf ve map sensörleri de bozulursa aynı arızayı verir depo havalandırma valfi bozulursa da aynı arızayı verir. Arıza kodunu okuduktan bu arızaya sebep olacak ihtimalleri kontrol etmek ustaya kalır. Çözülemeyen problem yoktur, kronik arıza da yoktur. Usta arızayı çözemiyorsa başka bir ustaya göstermekte yarar var.
 

akifakdogan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Konum
IST
Arkadaşlar arıza kodunun ne olduğunu bilmeden şundan dolayı bu arızayı veriyor diyerek yorum yapmak zor. Örnek vermek gerekirse p0171 arıza kodu motor fakirde çalışıyor demektir. Motor neden fakir çalışır yada neden fakir arızası verir? Motor bir yerden kontrolsüz olarak hava alıyorsa fakire düşer. Buji iyi sıkılmamışsa aynı arızayı verir. Emme manifoldunda çatlak varsa da aynı arızayı verir subab kurum bağlamışsa da aynı arızayı verir, oksijen maf ve map sensörleri de bozulursa aynı arızayı verir depo havalandırma valfi bozulursa da aynı arızayı verir. Arıza kodunu okuduktan bu arızaya sebep olacak ihtimalleri kontrol etmek ustaya kalır. Çözülemeyen problem yoktur, kronik arıza da yoktur. Usta arızayı çözemiyorsa başka bir ustaya göstermekte yarar var.

Merhaba,

Arıza kodu olarak P2598 'i vermekte. Ekran görüntüsünüde aşağıda paylaşıyorum.

Destek vermenizi rica ederim.
 

Ekli dosyalar

Nobran

Moderatör
Benzinciler Kulübü
Katılım
14 Ara 2018
Mesajlar
107
Tepki puanı
123
Puanları
43
Konum
Ankara
Üst