Neler Yeni
  • Sticker dağıtımlarımız başlamıştır. Sticker talebinde bulunmak için buraya tıklayınız.

Astra 1.4t Turbo Sorunu

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun

Merhaba arkadaşlar, Aracım 1.4t otomatik. Yeni lpg takıldı brc turbo kit, lpg adaptasyon sürecinde şu an, ağır yük ve sürüş şartlarında kalibrasyon yapılmadı, memleketten dönüşte detaylı şekilde yapılacak.

Sorun şu araç dolu, klima açıkken yokuşta gaza yüklenince "aracı en kısa zamanda servise götürün" uyarısı veriyor. Cihaza bağlayınca P0299-yükleme basıncı çok düşük hatası alıyorum. Dün Bosch car Serviste genel bakımı yaptırdım, yağı castrol'e geçirdim bujileri de iridyum bosch yaptırdım. Sonra aynı yokuşu dönüşte yine klima açık daha sakin kullanımda tırmandım, agresif dipgaz vs yapmayınca bir uyarı vermedi. Turbo'yla alakalı bir sorun sanırım. Acaba sorun lpg ayarlarından mı, turboya giden havalandırma borularında ve yağ bağlantılarında mı bi kaçak var, yoksa turboda bir arıza mı var sizce. Sakin sürüşte, klima kapalıyken rampa da olsa vermiyor. Ama arabaya yüklenince yapıyor bunu. Servis detaylı bakmadan hemen turbo değişimi isteyebilir, pahalı bir parça hemen atlamak istemiyorum, bakmam gereken başka bir yer var mı sizce?
 

osmn

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Şub 2017
Mesajlar
18
Tepki puanı
2
Puanları
3
Yaş
33
Konum
nevşehir
Uğur bey aynı sorunu bende yaşamıştım gaza yüklenince servise götürün uyarısı. Hatta Kahramanmaraş opel servisi bu sorunu çözemedi ankara opel servisinde kuzenimi aradım kahramanmaraş+ankara ustaları güclerini birleştirip sorunu öyle çözdüler. sakın servise gitmeyin canınız acır :)
Muhtemelen turbo valfinde sıkıntı vardır bendeki sorun öyle çözüldü. Çünkü araca yüklenince turbo valfi istenilen hava akış kontrolunü sağlayamıyor böyle olunca turbo yeteri kadar hava üfleyemeyince bu uyarı geliyor.
size tavsiyem bizim araçlardan çevreden bulup turbovalfi ni kendi aracınıza takın deneyin. muhtemelen sorun çözülür. çözülürse sıfr turbo valfi alıp takarsınız.
size tavsiyem turboyu yağlayan metal yağmala borusunuda değiştirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugur86

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
Az önce kontrol ederken gördüm, radyatörden çıkan borudaki kelepçe çıkmış, basınç düşüklüğü uyarısı buradan kaynaklandı sanırım, ne dersiniz?

DSC_2985.JPG
 

Hasip

Admin
Benzinciler Kulübü
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,968
Tepki puanı
1,518
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
@ugur86 hocam aracınızı bir an önce güzel bir opel servisine götürmenizde fayda bulunuyor. Çıkan kelepçe hava filtresine giden borunun bağlantısı gibi duruyor. Servise göstermekte fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugur86

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
@ugur86 hocam aracınızı bir an önce güzel bir opel servisine götürmenizde fayda bulunuyor. Çıkan kelepçe hava filtresine giden borunun bağlantısı gibi duruyor. Servise göstermekte fayda var.
Hocam malesef memleketteyim kırsaldayım, samsun a haftaya dönüyorum, o zamana kadar kelepçeyi yenileyip yolda da giderken test etmeyi düşünüyorum ama büyük bi risk var mı bu durumda
 

Hasip

Admin
Benzinciler Kulübü
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,968
Tepki puanı
1,518
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Kelepçeye bi baktırın hocam hava filtresine gidiyor olması lazım. Yenilemekte fayda var.
 

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
Kelepçe tam olarak çıkmamış hocam, boru ile iyice kirden kaynaşmış olduğundan çıkmış gibi görünmüş. Bugün aynı hatayı yine aldım, anlık dip gazlarda, ani güç-tork ihtiyacı olan durumlarda yapıyor. Sonra aracı benzine alıp kullanabildiğim kadar agresif kullandım tık demedi, ben de anlamadım bu işi, sanırım lpg'nin sürüş şartlarında mükemmel bir kalibrasyona ihtiyacı var, oradaki düşük basınç uyarısı ayarsız lpg regülatöründen de kaynaklanabilir değil mi?
 

Hasip

Admin
Benzinciler Kulübü
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,968
Tepki puanı
1,518
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Hocam tespit etmişsiniz arızayı. LPG servisine gidip aynen bu yazdıklarınızı söyleyin. Kalibrasyon ile çözülür ins.
 

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
Hocam tespit etmişsiniz arızayı. LPG servisine gidip aynen bu yazdıklarınızı söyleyin. Kalibrasyon ile çözülür ins.
Üstad sorunun lpg ayarlarında olduğuna şüphelerim daha yoğunlaşmış durumda, çünkü artık sabah teklemeleri de başladı, anlık yakıt tüketiminden lpg-benzin geçişleriyle baktım, lpg'de daha fakir çalışıyo araç. Bu sebeple hem araç dipgazda-yüksek devirde tekliyor, hem de benzin haritası zenginleştirildiği için sabah tekleme yapıyor, benzine boğuluyor araç, samsuna dönüşte hallettircem inşallah.

Üstad peki sıfırdan temiz bir ayar öncesi benzin haritasını düzeltmek için akü kutup başını sök tak yapsam, bi50-60 km gezip öyle ayara gitsem daha mı doğru olur, kutup sök tak işlemi araca zarar verir mi?
 

Hasip

Admin
Benzinciler Kulübü
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,968
Tepki puanı
1,518
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
LPG ayarlarını manuel değiştiremezsiniz. Riske girmemek için aracınıza bir süre benzinle binmeyi deneyin eğer değerleri aracın beyninden okuyorsa belki bir ihtimalle düzelebilir ancak LPG servisine gitmeden düzeleceğini sanmıyorum.
 

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
Hocam bugün lpg konusunda uzman kullanıcıların olduğu birkaç forumda yazdım, benzine alın ve bozuk lpg ayarları ile aracı zorlamayın dediler , benzin haritası a14net motorlarda 10-20 km arasında hızlı bir şekilde kendini düzeltiyormuş zaten, samsuna dönüşe kadar benzinle kullancam. İlk montaj sonrası sadece otomatik kalibrasyon ile gönderilmem hataydı zaten, yol sürüş kalibrasyonu istemeliydim.
 
Son düzenleme:

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
Farklı bir forumda benzer bir sorunla servise başvuran bir arkadaş, ustanın turbo havalandırma borularını kontrol edip, manifolda giden borudaki bir sensörü ve filtreyi söküp temizlediğini ve düzeldiğini yazmış, hatta resim gönderdi tam olarak neresi olduğunu sordum. Bu arada ben lpg ayar yapılana kadar benzinle kullanıyorum, araç kendine geldi, hata vs vermiyor.
 

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
_20170809_104715.JPG
 

Hasip

Admin
Benzinciler Kulübü
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,968
Tepki puanı
1,518
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Hocam bu sorun turbodan kaynaklı olsaydı benzindede aynı hatayı vermesi beklenirdi. Şu an benzinde hata yoksa kesinlikle suçlu LPG. Bence turboda hata aramayın. LPG karışımda sorun olabilir daha önce sizin söylediğiniz gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugur86

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
Sorun lpg ayarından sonra düzeldi arkadaşlar, lpg ilk montajdan sonra otomatik kalibrasyon yapılıp adaptasyon sürecine bırakılmıştı, kontrollerde %15 zengin karışımla çalıştığı görüldü, gerekli düzeltmeler sağlandıktan sonra 300 km civarında klima açık sıcak havada uzun yol yapıp denedim herhangi bir hata, uyarı vs vermedi.

Ustanın açıklamasına göre turbo basınç hatasının sebebi lpg karışım oranı hatasından kaynaklı. Araçtaki turbo egzos çıkışından tahrik alıyor, düzgün yanma sağlanamadığında turbo da yeterli basıncı alamıyor, sensör de düşük basınç okuyup anlık bir hata veriyor.

Benzer sorun yaşayan lpg'li turbo araç sahibi arkadaşlara tavsiyem hemen turbo değişimi olaylarına girmeye gerek yok
 

serrames

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2017
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
36
Konum
Ankara
Slm lar öncelikle.Astra 1.4 Turbo aracım var 2012 model 40000' de.

Benim sorunum da benzer...

Yaklaşık 3 ay önce BRC kit takıldı araca. İlk bir hafta hiç bişey yok. Sonraları sabahları silkeleyerek çalışmaya başladı araç. Çalıştırıyorum iyi bir silkeliyor sizi, sonra hafif gaz verince düzeliyor...

Ve en son da ARACI EN KISA ZAMANDA SERVISE GOTURUN hatası almaya başladım...Aynen yokuş çıkarken hafif gaza yüklenince, genelde alıyordum bu arızayı...

Belki on defa gittim LPG servisine.Çünkü Benzinde hiç yapmıyor...Araçla yol ayarı yapalım dediler.Bir gün bıraktım...

(Bu arada silkelemesi zengin karışımdan oluyormuş) .Aracı teslim aldığım yolun dönüşü yine yaptı...Bu sefer ustalara rica ettim, beraber çıkalım yola arızanın nasıl verdiğini görsünler istedim.

Dediler LPG ayarları normal görünüyor...Arabadan kaynaklı olabilir dediler...

Ama Benzinde yapmıyor araç dedim.Banamısın demiyor dedim...Öyle geçti üzerinden...

Daha sonra başka bir BRC firmasına götürüp sorunun nerde olabileceği konusunda onlar da pek istediğim cevabı veremedi...

En sonunda tüpü taktırdığım yeri tekrar arayıp mağduriyetimi yeniden söyledim ve dediler aracı birdaha getirin, enjektörleri, ve birtakım parçaları yeniden sıfır takalım dediler.

Ve aracı bir gün daha bıraktım...Büyük bir hevesle gittim aracı almaya... Dediler araç tamam. Şunlar bunlar değişti, yol ayarı yapıldı...Birdaha yaparsa getir paranı iade edelim dediler.İyi dedik inşallah yapmaz dedik...

Eve dönüş yolunda birdaha yaptı....Artık kafayı yiycem...Araç sabah yine titredi, yolda yine SERVISE GOTURUN hatası aldım. Dediler tamam paranı iade edelim.Sökelim tüpü.

Söktüler.... Şimdi Prins taktıracağım.Taktıracağım yere bunları anlattım...Ayarlardandır büyük ihtimalle Prins te yaşamazsın dediler...

Sizce yine yapabilir mi . Bu lpg kaynaklı mıdır yoksa araçla ilgilimidir.Yorumlarınız önemli arkadaşlar...Zahmet edip okuduysanız teşekkür ederim....
 

Hasip

Admin
Benzinciler Kulübü
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
2,968
Tepki puanı
1,518
Puanları
113
Yaş
36
Konum
Afyonkarahisar
Slm lar öncelikle.Astra 1.4 Turbo aracım var 2012 model 40000' de.

Benim sorunum da benzer...

Yaklaşık 3 ay önce BRC kit takıldı araca. İlk bir hafta hiç bişey yok. Sonraları sabahları silkeleyerek çalışmaya başladı araç. Çalıştırıyorum iyi bir silkeliyor sizi, sonra hafif gaz verince düzeliyor...

Ve en son da ARACI EN KISA ZAMANDA SERVISE GOTURUN hatası almaya başladım...Aynen yokuş çıkarken hafif gaza yüklenince, genelde alıyordum bu arızayı...

Belki on defa gittim LPG servisine.Çünkü Benzinde hiç yapmıyor...Araçla yol ayarı yapalım dediler.Bir gün bıraktım...

(Bu arada silkelemesi zengin karışımdan oluyormuş) .Aracı teslim aldığım yolun dönüşü yine yaptı...Bu sefer ustalara rica ettim, beraber çıkalım yola arızanın nasıl verdiğini görsünler istedim.

Dediler LPG ayarları normal görünüyor...Arabadan kaynaklı olabilir dediler...

Ama Benzinde yapmıyor araç dedim.Banamısın demiyor dedim...Öyle geçti üzerinden...

Daha sonra başka bir BRC firmasına götürüp sorunun nerde olabileceği konusunda onlar da pek istediğim cevabı veremedi...

En sonunda tüpü taktırdığım yeri tekrar arayıp mağduriyetimi yeniden söyledim ve dediler aracı birdaha getirin, enjektörleri, ve birtakım parçaları yeniden sıfır takalım dediler.

Ve aracı bir gün daha bıraktım...Büyük bir hevesle gittim aracı almaya... Dediler araç tamam. Şunlar bunlar değişti, yol ayarı yapıldı...Birdaha yaparsa getir paranı iade edelim dediler.İyi dedik inşallah yapmaz dedik...

Eve dönüş yolunda birdaha yaptı....Artık kafayı yiycem...Araç sabah yine titredi, yolda yine SERVISE GOTURUN hatası aldım. Dediler tamam paranı iade edelim.Sökelim tüpü.

Söktüler.... Şimdi Prins taktıracağım.Taktıracağım yere bunları anlattım...Ayarlardandır büyük ihtimalle Prins te yaşamazsın dediler...

Sizce yine yapabilir mi . Bu lpg kaynaklı mıdır yoksa araçla ilgilimidir.Yorumlarınız önemli arkadaşlar...Zahmet edip okuduysanız teşekkür ederim....
Bizim araçlarımız da malesef tüpün çok dikkatli şekilde montajlanması gerekiyor. Usta iyi olucak bu çok önemli. Prins kalitesini ispatlamis bir markadır. Usta iyiyse sorun yaşamazsınız.
 

ugur86

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ağu 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
5
Puanları
3
Yaş
34
Konum
Samsun
Servis uyarısını genelde 1.4t'de turbo besleme sorunu nedeniyle veriyor. Çok karşılaşıyorum forumlarda. Bendeki zengin karışımla çalıştığı için olmuştu ayardan sonra düzeldi. Sabah teklemeleri bende de oluyordu onu da ustaya bıraktım sabah teklediği anda değerlere baktığında sorunun basınç fazlalığı olduğunu tespit etmiş. Regülatör üzerindeki alyan ayar vanasından basıncı 1300-1350 mbar civarında sabitledik, sonra otomatik kalibrasyon ve devamında +3 -3 aralığında ltft verecek şekilde bir yol ayarı yaptık, şu an hem yola gidişte hem de sabah ilk çalışmada bir sorun kalmadı bilginize. Bir de manifolt delinme noktaları çok önemli, benzin enjektörlerine en yakın yerden delinmesi lazım, enjektör ve manifolt arası kablolar kısa olması lazım. Her yüklenmede servis uyarısı veriyor ise öncelikle ciddi bi montaj hatası vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: serrames

serrames

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2017
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
36
Konum
Ankara
Yanıtlarınız için önce teşekkürler... Sacede emin olmak istiyordum LPG de mi arabada mı sorun diye.Şu an prins taktırmayı düşünüyorum umarım birdaha yaşamam bu sorunları...
 

Berkin

VIP Üye
Katılım
13 Nis 2017
Mesajlar
157
Tepki puanı
59
Puanları
28
Yaş
34
Konum
İstanbul
Bir çok opel ve astra grubunu aktif olarak takip ediyorum. Genel olarak tüp taktıranların sorunu ustanın işini iyi yapamamış olması. Henüz arabada kronik sorun yaşayan görmedim. Kısaca piyasada kaliteli LPG markaları var ama ustan iyi iş yapmadıysa sorun yaşarsın. En iyisi güzel bir usta araştır taktıracaksan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Üst